tirsdag den 15. maj 2012

Svømning på skemaet

Langt om længe kom dagen hvor børnene skulle i den meget omtalte pool på Sao Mai. Ditte og jeg havde glædet os til at opleve dette og ikke mindst at se børnene i vandet. Men den eftermiddag glemmer jeg nok aldrig...
Vi kommer hen på Sao Mai efter middagspausen, børnene er stadigvæk lidt trætte efter deres lur. Vi går stille og roligt hen mod poolen med et par af børnene fra vores klasse. Allerede før vi er i lokalet med poolen kan jeg høre børneskrig og råb. Jeg træder ind i lokalet og ser til min store rædsel fire børn der skriger om kap fra poolen. Tøjet bliver taget af vores børn og de bliver nærmest smidt i vandet. Ditte og jeg er chokerede og diskuterer hvad vi skal stille op. Med børnegråd, skrig og ekstrem dårlig stemning bliver det mere og mere ulideligt at være i lokalet, jeg vælger ikke at hoppe i badetøjet som ellers planlagt. En lille pige græder voldsomt mens hun klamrer sig til kanten af bassinet. En lærerinde sidder på hug ved kanten og fjerner hendes hænder fra kanten, og sprøjter lidt vand i ansigtet på hende. Da den lille pige endelig får luft skriger hun endnu mere. Lærerinden ser at Ditte er jeg er meget forargede og da jeg endelig får taget mig sammen til at gå hen mod dem, tager hun pigen op af vandet. Den lille pige ryster over hele kroppen og hiver efter vejret, lærerinden går fra hende og Ditte og jeg tørrer hende med et håndklæde. Den lille pige kan ikke finde ro og er meget utryg ved os. To lærerinder kommer hen til os. De griner let. Vi siger til dem at den lille pige fryser meget. De siger nej og gør grin med os. Ditte og jeg går derfra efterfølgende.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar