1. Jeg vil
tilegne mig viden om den vietnamesiske kultur
|
1. Jeg vil
tage på museumsbesøg og rejse rundt i vietnam
|
2. Jeg vil tilegne mig viden om Sao
Mai, deres børnesyn og pædagogik og institutionens vilkår i form
af lovmæssige tilhørsforhold og samfundsmæssige betydning
|
2. Jeg vil observere og reflektere over deres gøren og stille
spørgsmål til ledelsen og lærerinderne i min klasse.
|
3. Jeg vil lave en workshop for lærerinderne på Sao Mai med de
andre pædagogstuderende, her vil vi holde et oplæg om relationer barn-barn,
barn-voksen og ikke mindst fortælle hvorfor det er vigtigt at have relationer.
|
3. Vi vil planlægge denne workshop sammen, alle 5
pædagogstuderende. Vi vil læse om relationer/relationsdannelse. (Herunder:
Hvad er en god relation?) jeg vil læse relevante dele af "tæt på
relationen".
|
4. Jeg vil inddrage den tvætfaglige element så vidt muligt
|
4. Jeg vil deltage i ergoterapeuternes workshop, observere
fysioterapeuten i klassens arbejde og deltage i taleterapeutens undervisning
med børnene.
|
1
Jeg vil være opmærksom
kommunikationen mellem mig og lærerinderne/børnene da der let kan opstå
misforståelser grundet den sproglige barriere.
|
1.
Jeg vil have fokus på mit
kropssprog, og lære de mest nødvendige vietnamesiske ord. Jeg vil samtidig
benytte mig af de Psc-symboler som de har i klassen for at understøtte mine
hensigter ovefro børnene.
|
2.
Jeg vil planlægge, gennemføre,
dokumentere, diskutere og evaluere et sanseprojekt, der tager udgangspunkt i
mit linjefag VNT.
|
2.
Ditte og jeg vil 2 gange
ugentligt tage nogle børn ud fra klassen og indvie dem i projektet.Jeg vil
gøre mig overvejelser omkring hvordan jeg bedst muligt motiverer
børnene, og hvad der fanger dem. Og efterfølgende vil jeg evaluere
på aktiviteten sammen med Ditte. Jeg vil benytte mig af "Hvad skete der,
Hvad Lærte jeg, Hvad Følte jeg".
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar