Læringsmål


1. Jeg vil tilegne mig viden om den vietnamesiske kultur
1. Jeg vil tage på museumsbesøg og rejse rundt i vietnam
 2. Jeg vil tilegne mig viden om Sao Mai, deres børnesyn og pædagogik og institutionens vilkår i form af lovmæssige tilhørsforhold og samfundsmæssige betydning

2. Jeg vil observere og reflektere over deres gøren og stille spørgsmål til ledelsen og lærerinderne i min klasse.


 3. Jeg vil lave en workshop for lærerinderne på Sao Mai med de andre pædagogstuderende, her vil vi holde et oplæg om relationer barn-barn, barn-voksen og ikke mindst fortælle hvorfor det er vigtigt at have relationer.
3. Vi vil planlægge denne workshop sammen, alle 5 pædagogstuderende. Vi vil læse om relationer/relationsdannelse. (Herunder: Hvad er en god relation?) jeg vil læse relevante dele af "tæt på relationen".

4. Jeg vil inddrage den tvætfaglige element så vidt muligt

4. Jeg vil deltage i ergoterapeuternes workshop, observere fysioterapeuten i klassens arbejde og deltage i taleterapeutens undervisning med børnene.


1
Jeg vil være opmærksom kommunikationen mellem mig og lærerinderne/børnene da der let kan opstå misforståelser grundet den sproglige barriere.
1.
Jeg vil have fokus på mit kropssprog, og lære de mest nødvendige vietnamesiske ord. Jeg vil samtidig benytte mig af de Psc-symboler som de har i klassen for at understøtte mine hensigter ovefro børnene.
2.
Jeg vil planlægge, gennemføre, dokumentere, diskutere og evaluere et sanseprojekt, der tager udgangspunkt i mit linjefag VNT.
2.
Ditte og jeg vil 2 gange ugentligt tage nogle børn ud fra klassen og indvie dem i projektet.Jeg vil gøre mig overvejelser omkring hvordan jeg bedst muligt motiverer børnene, og hvad der fanger dem. Og efterfølgende vil jeg evaluere på aktiviteten sammen med Ditte. Jeg vil benytte mig af "Hvad skete der, Hvad Lærte jeg, Hvad Følte jeg".


Ingen kommentarer:

Send en kommentar