lørdag den 28. april 2012

Middag med lærerinderne

Vi havde for længe siden besluttet at invitere alle vores lærerinder til middag inden vores praktik ville ophøre. I onsdags var dagen hvor vi fik lejligheden fyldt med vietnamesere, og til vores store overraskelse også alle lærerindernes børn. SURPRISE!
De kom alle samlet ind hos os, og da vi kun havde dækket op til de inviterede 5 lærerinder, måtte vi fluks finde lidt ekstra plads til børnene. Twe, som er en lærerinde fra Ditte og min klasse, gik direkte hen til vores køleskab og åbnede det. Hun skulle lige tjekke lækkerierne ud. Vi blev alle lidt overraskede, men grinede hurtigt af hende. Da børnene havde spist det de kunne fik jeg deres rester over på min tallerken, på trods af at jeg pænt sagde nej tak flere gange. Middagen var vellykket, selvom de ikke lod til at kunne lide pasta med kødsovs. En af lærerinderne lavede endda brækansigt da vi spurgte hende om hun ville have portion nummer to. Mellem aftensmaden og desserten havde Twe været i køleskabet igen, og fandt denne gang nogle mangoer hun synes manglede på bordet. Lynhurtigt havde hun skrællet dem og serverede dem for alle. Da desserten kom på bordet var børnene veltilfredse, de fik simpelthen bare rakt bøtten med is hen og spiste direkte af den som det mest almindelige i verden. Kommunikationen i løbet af aftenen var sjov, og for meste grinede vi en del af hinanden og de underlige vaner de to kulturer i mellem. Lærerinderne nævnte at de ville invitere os til middag i maj måned, det glæder jeg mig til:)

Lærerinderne er kommet og vi skal til at spise



Twe tager lige lidt mango fra køleren





Gruppebillede fra en sjov aften

Ingen kommentarer:

Send en kommentar